Svet spoznal farby roka 2016: Móda, kozmetika a dizajn sa zahalia do mieru a čistoty!

Aké odtiene by nám nemali tento rok chýbať?

Svet módy, kozmetiky a dizajnu každý rok napäto očakáva, ktorá farba sa stane na nasledujúcich 12 mesiacov tou najlepšou farbou. Rok čo rok ju na základe vnútorných analýz určuje spoločnosť Pantone a zo dňa na deň jej prischne celospoločensky najvýznamnejšia úloha. Kým doposiaľ sa na piedestál farieb dostal vždy len jeden odtieň, tento rok je všetko inak. Odborníci z firmy Pantone vybrali hneď dve farby – Rose Quartz čiže ružový kremeň a Serenity (z angl. pokoj al. vyrovnanosť), ktorá vo farebnej škále predstavuje bledomodrú. Napriek tomu, že sú tieto odtiene absolútne odlišné, na druhej strane navzájom dokonale ladia. „Spojenie farby ružového kremeňa a svetlej modrej predstavuje rovnováhu medzi teplým objímajúcim  tónom ruže a chladným a upokojujúcim tónom modrej,“ myslí si výkonná riaditeľka Pantone Color Institute Leatrice Eiseman.

Spoločnosť Pantone svoj nečakaný výber farieb vysvetľuje nielen v texte na svojej stránke, ale aj vo veľavravnom videu, ktoré zverejnila na internete. Rok 2015 bol podľa neho plný stresu, neustálych naháňačiek za peniazmi či úspechom, ozbrojených konfliktov, závislosti na sociálnych sieťach, odcudzenia a neznášanlivosti inakosti. Protilátkou by sa podľa spoločnosti mali stať farby spĺňajúce našu túžbu po upokojení a bezpečnosti. Tieto teórie podporuje aj symbolika týchto dvoch farieb. Ružový kremeň mnohí poznajú aj pod pojmom ruženín. Minerálu sa často pripisujú magické vlastnosti, a preto ho najmä dámy nosia vo forme šperkov či špeciálnych amuletov. Ruženín je totiž považovaný za kameň lásky, ktorý posilňuje vzťah, partnerskú vernosť a privoláva do vzťahu dieťa. Okrem toho symbolizuje súcit, dobro, porozumenie, trpezlivosť, miernosť či empatiu. Bledomodrá farba nám zas symbolizuje more či nebo, a preto automaticky predstavuje pokoj, voľnosť a slobodu. Odborníci na terapiu farbami tiež hlásajú, že svetlá modrá je farbou mieru, pomáha nám hovoriť pravdu, nepoužívať hrubé slová, zabudnúť na minulosť či odpustiť sebe aj iným.

Ak sa hovorí, že popredné módne časopisy sú v otázke trendov často o krok vpred, tak v prípade britského magazínu Harper´s Bazaar to platí dvojnásobne. Keď v auguste 2015 pripravovali s fotografom Alexom Lubomirskim do septembrového čísla módny editoriál s topmodelkou Rosie Huntington Whiteley, nikto ešte netušil, aké farby vyberie spoločnosť Pantone pre rok 2016. Napriek tomu sa ich stylistom podaril husársky kúsok. Základnými farbami „fashion story“ sa stali svetlá ružová a svetlá modrá, ktoré ako vieme, držia tento rok prvenstvo. Britský Harper´s Bazaar teda predstavil farby pre tento rok už pred štyrmi mesiacmi.
  
Zdroj foto: Harper´s Bazaar Uk, Pinterest.com

Používaním stránok prevádzkovaných TV JOJ súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.